آموزشی

آموزش مرحله به مرحله و ترتیب درست ارایش صورت

تشخیص دادن نوع پوست

شاید برای شما هم سوال باشد که چه زمانی کرم پودر بزنیم؟

کی پرایمر بزنیم؟ کی کانسیلر بزنیم؟ کی صورت را کانتور کنیم و ….

برای زیباتر شدن و تمیز تر شدن آرایش و میکاپ ترتیب استفاده از محصولات آرایشی که چه موقع کدام را استفاده کنید بسیار مهم است.
اکثر خانم ها این ترتیب را رعایت نکرده و در انتها نتیجه دلخواه را نمی بینند و گاه به این فکر می کنند که شاید اون محصول مناسب نبوده در صورتی که ترتیب استفاده از لوازم آرایش امری مهم و ضروری در این مسئله است.
ترتیب آرایش کردن به شما می گوید که هر محصول را قبل یا بعد از چه محصولی استفاده کنید. تا هم ماندگاری هم زیبایی چند برابر شود.
در این مقاله ترتیب آرایش کردن و ترتیب استفاده از محصولات آرایشی را به شما آموزش می دهیم،این ترتیب مربوط به استفاده از تمام لوازم آرایش ها و یک میکاپ کامل می باشد در صورت استفاده نکردن از هر کدام می توانید آن قسمت را حذف نمایید.

ترتیب استفاده از محصولات آرایشی :

۱) اولین قدم برای شروع آرایش شستن صورت است ، اگر قبل از میکاپ صورت خود را نشویید بهترین محصولات هم استفاده کنید خوب روی صورت نمی خوابد.
۲) دومین قدم زدن محصولات مراقبتی و درمانی می باشد که استفاده می کنید از قبیل ضد آفتاب کرم روز شب کرم دور چشم و … که مهترین آن ها ضد آفتاب است که همه باید از آن استفاده نمایند.
۳) پس از جذب ضد آفتاب و محصولات درمانی نوبت به زدن پرایمر می باشد
پرایمر یک زیرساز آرایش است که پوست را برای آرایش آماده می کند. این محصول منافذ را ریز کرده چربی پوست را متعادل می کند و از ورود مواد آرایشی به پوست تا حدی جلوگیری می نماید.
۴) اگر از کانسیلرهای رنگی یا کالرکلکتورها برای رفع عیوب صورت استفاده می کنید در این مرحله باید زده شوند.
کانسیلر های رنگی نقش خنثی کردن رنگ ها را دارند برای مثال رنگ های قرمز کبودی ها و … را خنثی می کنند تا بعد از زدن کرم پودر اثری از آن ها نباشد.
۵) کرم پودر یا پنکک را در این مرحله استفاده می کنید مشاهده خواهید کرد که چقدر این محصولات بهتر روی پوست شما می خوابد.
اگر از پوست خود راضی هستین و از این دو محصول استفاده نمی کنید این مرحله را حذف کنید و فقط روی جوش ها یا لک ها را بپوشانید.
۶) در مرحله ششم کانسیلر مورد استفاده قرار می گیرد.
کانسیلر برای پوشش تیرگی های زیر چشم است. لطفا زیر چشم کرم پودر نزنید زیرا بسیار برای پوست اطراف چسم سنگین است و به پوست این نواحی آسیب می رساند. کانسیلر به علت داشتن بافت سبک مخصوص زیر چشم تولید و ساخته شده است.
۷)کانتور کردن یک روش برای متقارن سازی اعضای صورت است که در این مرحله انجام می گیرد.
هر صورت کانتوری مجزا را می طلبد که در این مقاله (آموزش کانتور برای انواع صورت) کانتورینگ هر صورت را جداگانه توضیح داده ایم. افرادی که در مرحله ۵ از کرم پودر استفاده کردند کانتور چرب یا همان کانتور کرمی را استفاده کنند و افرادی که انتخابشان پنکک است از کانتور های خشک یا همان کانتور پودری باید استفاده کنند.
۸) بعد از کانتور کردن نوبت به جذاب کردن آرایش با رژگونه و هایلایتر می باشد که در این مرحله استفاده می شود.
رژگونه سبب جان گرفتن آرایش شما و هایلایتر سبب درخشش صورت و برجسته شدن گونه ها می شود اگر می خواهید کل صورتتان شاین داشته باشد هایلایتر را قبل از کرم پودر زدن استفاده نمایید.
۹) در مرحله ۹ آرایش چشم و ابرو انجام می شود. ابتدا ابروهای خود را مرتب کنید و بکشید ، سپس سایه چشم را زده بعد از آن خط چشم و در انتها ریمل را استفاده کنید.
۱۰) جذاب ترین مرحله آرایش زدن رژلب می باشد بعد از انجام مراحل قبلی نسبت به آن ها تناژ رژلب را انتخاب کرده و استفاده می کنید.
۱۱) آخرین مرحله استفاده از پودر یا اسپری فیکس می باشد که سبب شده آرایش شما فیکس و ماندگاری آن بالاتر رود.
اکثر اسپری ها قبل از شروع آرایش به عنوان پرایمر و بعد از اتمام آرایش به عنوان فیکساتور عمل می کنند.
پودر فیکس را اگر برای زیر چشم استفاده می کنید بعد از زدن کانسیلر زده و پس از پایان آرایش آن را جارو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *