آموزشی

جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت

ماسیدن کرمپودر روی صورت
چگونه کرم پودر بزنیم؟
چیکار کنیم کرم پودر روی صورت خوب بخوابد؟
چیکار کنیم کرم پودر روی پوست نماسد؟
چرا کرم پودر میزنم صورتم پوسته می شود؟
این سوالات و هزاران سوال دیگر ممکن است هنگام استفاده از کرم پودر برای شما هم پیش آمده باشد که از مشکلات اساسی شما هنگام میکاپ کردن باشد و حتی گران ترین کرم پودر ها را هم استفاده کنید باز هم آرایش شما باب میل نبوده و روی پوست خوب نمی نشیند.
در این مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم تا به جواب این سوالات دست پیدا کنید و بتوانید به بهترین شکل کرم پودر را روی صورت پخش کنید و در آخر میکاپی تمیز و زیبا داشته باشید.
۷ ترفند برای کرم پودر زدن را در زیر بررسی می کنیم:
۱) شناخت رنگ پوست:
در ابتدا شما باید نوع پوست و رنگ پوست خود را بدانید که از مهمترین نکته ها در طرز صحیح کرم پودر زدن است.
سعی کنید همیشه کرم پودری را انتخاب کنید که با تناژ پوستی شما در یک رده باشد و در صورتی که می خواهید کرم پودر روشن تر یا تیره تر انتخاب کنید کمی از کرم پودر رنگ پوست خود را هم در آن ترکیب کنید.
شناخت رنگ کرمپودر
۲) شناخت نوع پوست:
نوع پوست هم در طرز صحیح کرم پودر زدن بسیار مهم است اگر شما جنس و نوع پوست خود را ندانید امکان دارد در خرید کرم پودر اشتباه کنید در نتیجه کرم پودر روی پوست نمی نشیند و به اصطلاح میماسد.
اگر شما پوست چربی دارید حتما از کرم پودر های free oil و کرم پودر های مات استفاده کنید ، استفاده از کوشن ، بی بی کرم و سی سی کرم نیز برای انواع پوست حتی چرب مناسب است و اگر پوست خشکی دارید حتما از کرم پودری استفاده کنید که درون آن مقداری مرطوب کننده یا چربی وجود داشته باشد.
۳) شستن صورت:
قبل از شروع آرایش حتما صورت خود را بشویید اینکار باعث می شود گرد و غبار از روی پوست کنار رفته و پوست یکدست تر شود و اینگونه شما به نماسیدن کرم پودر و بهتر خوابیدن کرم پودر کمک می کنید.
شستن صورت
۴) مقدار استفاده:
بعد از شستن صورت نوبت به استفاده از محصولات دیگر است مانند استفاده از پرایمر نسبت به نوع پوست ، ضد آفتاب ، مرطوب کننده ، کرم پودر و… در این مرحله در استفاده از این محصولات زیاده روی نکنید زیرا باعث ماسیدن کرم پودر می شود.
در طرز استفاده صحیح از کرم پودر نباید فکر کنید هرچه کرم پودر یا پرایمر بیشتری بزنید باعث بهتر شدن و آن می شود بلکه زیاده روی باعث ماسیدن محصولات آرایشی و بد جلوه نمودن آن خواهد شد.
۵) استفاده از پرایمر:
هر نوع پوستی که داشته باشید به نفعتان است که از پرایمر استفاده کنید.استفاده از پرایمر قبل از شروع میکاپ سبب می شود که منافذ پوستتان جمع شود،ماندگاری کرم پودر بالا رود و چربی پوست را نرمال کند چه پوست چرب باشد چه خشک.
۶) از دست استفاده نکنید:
اکثر خانم ها به دلیل راحتی از دست ها برای زدن کرم پودر استفاده می کنند در صورتی که اینکار کاملا اشتباه است و عامل اصلی نخوابیدن کرم پودر و پوسته شدن پوست هنگام استفاده از کرم پودر می گردد.
هنگامی که شما از دست برای زدن کرم پودر استفاده می کنید در واقع کرم پودر را درون منافذ هل می دهید که بعد ها سبب عوارض پوستی می گردد ، همچنین مقدار زیادی از مواد جذب دستتان می گردد به این ترتیب مواد شما هدر می رود و مقدار زیادی از آن باید استفاده کنید.
پس بهتر است ابتدا کرم پودر خود را با یک براش بزنید و و بعد با یک پد آن را پخش کنید.

۷) استفاده صحیح از پدها:
افرادی که پوست چرب دارند بهتر است از پدها به صورت خشک استفاده کنند و آن را مرطوب نکنند ، زیرا چربی پوست را بر روی کرم پودر آورده و باعث ماسیدن کرم پودر می شود. افرادی که پوست های نرمال و خشک دارند بهتر است پد خود را مرطوب نمایند.
همچنین پد را بر روی پوست نکشید بلکه آن را به صورت دورانی و ضربه ای همزمان بر روی پوست بزنید تا نمایی طبیعی تر داشته باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *