آموزشی

راهنمای کامل انتخاب عطر برای همه

انتخاب عطر و ادکلن مردانه زنانه

چگونه عطر انتخاب کنیم ؟

عطرها معمولا در رایحه های متنوعی ساخته می‌شوند که معمولا به گرم ،سرد ، تلخ ، شیرین و ترکیب آن‌ها تقسیم می‌شوند.

تفاوت عطر سرد و گرم چیست؟

اگر بخواهیم به صورت ساده تفاوت این دو نوع عطر را بیان کنیم می توانیم بگوییم به عطرهایی که در آن‌ها رایحه نارنج، هندوانه و لیمو به کار رفته و در کل موقع بوییدن بینی شما رو خنک میکنه عطرهای سرد می‌گویند.
به عطرهایی که در آن ها رایحه های ادویه های شرقی ،شکلات یا چوب به کار رفته و با بوییدن آن‌ها بینی شما گرما حس می‌کند عطرهای گرم می‌گویند.

تفاوت عطر تلخ و شیرین

تلخ: یکی از محبوب‌ترین عطرها در دسته بندی رایحه‌های تلخ قرار می‌گیرند؛ البته منظور ما از عطر تلخ، همان مزه تلخی نیست ؛ این رایحه‌ها بسیار جذاب و دل‌نشین هستند و می‌توانند عطرهای نظیر چوب سوخته ، قهوه و نعناع ، میخک ، دارچین و … داشته باشند.
درواقع این رایحه‌ها به نسبت‌های مشخص با هم مخلوط شده و یک عطر منحصر به فرد به وجود می‌آورد.
شیرین: عطرهای شیرین از موادی استفاده شده است که طعم شیرینی دارند؛ در واقع در این عطر از اسانس‌های گوناگون اما شیرین استفاده شده است.
اگر دوست دارید با اطرافیان خود احساس صمیمیت بیشتری داشته باشید؛ در واقع جمعی که در آن قرار دارید صمیمی است؛ می‌توانید از عطرهای شیرین استفاده کنید. این عطرها بر خلاف عطرهای تلخ که برای مکان‌های رسمی مناسب‌ترند؛ درجمع‌ها صمیمی و دوستانه و خانوادگی بیشتر استفاده می‌شود.
عطرهای شیرین معمولا از عصاره گل ها هستن.

مزاج عطری

برای استفاده از عطرهای گرم و سرد باید نو مزاج خودتان را نیز در نظر بگیرید.
به عنوان مثال یک فردی که گرم مزاج است با بوییدن بوی عطر گرم مزاج ممکن است دچار سردرد شود ولی اگر همین بوی گرم عطر را یکفرد سرد مزاج استشمام کند، موجب آرامشش می‌شود.
پس خیلی مهم است که برای انتخاب عطر نوع مزاج خودمان را نیز در نظر بگیریم.

کدام عطر برای خانم‌ها مناسب است؟

از آنجایی که این روزها در بازار انواع و اقسام مختلفی عطر برای خانم ها عرضه میشود، انتخاب عطر مناسب برای فرد مورد نظر کمی سخت شده است.
اگر گیج شده اید که باید چه نوع رایحه ای را انتخاب کنید، یکی از راه حل های رفع مشکل این است که عطر را ازخانواده ای انتخاب کنید که با خصوصیات اخلاقی خانم مورد نظر مطابقت داشته باشد
بیشتر عطرهایی که برای خانم ها تولید می شوند را می توانیم در ۶ گروه اصلی طبقه بندی کنیم :
بوهای سرد ، میوه ای ، گلی ، خوراکی ، رایحه های شرقی و چوبی.

کدام عطر برای آقایان مناسب است؟

اگر فردی جدی و تودار هستید بهتر است سراغ عطرهای گلی-میوه‌ای و وانیلی نروید. بهترین انتخاب برای شما عطری بر پایه مشک و عنبر است.
مردان اهل ورزش و جنب‌و جوش باید سراغ عطرهای «سبز» بروند. منظور از عطرهای سبز عطرهایی است که در ترکیب آنها از عصاره‌ی گیاهان سبز مثل چمن و خیار و مرکباتی مثل لیمو و پرتقال ماندارین استفاده شده است.
مردان جذاب و عاشق‌پیشه بهتر است سراغ عطرهای گلی-میوه‌ای بروند.
اگر رئیس یک شرکت یا مؤسسه‌ی بزرگ هستید و دل‌تان می‌خواهد همیشه فردی سرسخت و جدی در کار جلوه کنید بهتر است عطرهایی با بوی چرم را که معمولا رایحه‌ی عسل و توتون هم در خوددارند انتخاب کنید.
اگر در شهری مرطوب و گرم زندگی می‌کنید سراغ عطرهای سنگین نروید برای این آب‌ و هوا بهترین انتخاب عطرهای سبک و خنک هستند.
مردان اهل شب‌نشینی و مهمانی بهتر است عطرهای لایه‌لایه که به مرور نت‌هایشان را به نمایش می‌گذارند انتخاب کنند.
اگر کارمند هستید و با همکاران‌تان در یک اتاق کار می‌کنید به هیچ‌وجه عطرهای سنگین با بوی مشک و عود را انتخاب نکنید، بهترین گزینه برای کارمندها « ادوتویلت‌ها » هستند.
عطر مناسب زمستان هم عطرهای گرم و شیرین با رایحه‌های وانیل، عنبر و هل است.
برای روزهای بهاری عطرهایی با رایحه‌ی چوب و چرم، فلفل صورتی و گل و میوه انتخاب‌های خوبی هستند.

تاثیر نوع پوست در انتخاب عطر:

توجه به نوع پوست نقش مهمی در انتخاب صحیح عطر و ادکلن دارد.
پوست چرب و مرطوب: اگر پوست بدن‌تان چرب و مرطوب است چربیِ روی پوست‌تان می‌تواند رایحه‌ی اصلی عطر را تغییر بدهد. در حقیقت چربی و رطوبت پوست طی یکسری فعل‌و‌ انفعالات شیمیایی با عطر ترکیب شده و ضمن اینکه دوام عطر را بیشتر می‌کند بوی آن را هم تغییر می‌دهد.
بهترین انتخاب برای پوست‌های چرب عطرهای گلی – میوه‌ای و ملایم است.
پوست خشک: افرادی با پوست‌ خشک و کم‌آب لذت چندانی از رایحه‌ی عطر و ادکلن‌شان نمی‌برند زیرا هم پوست‌ شان در اثر الکل موجود دراین خوشبوکننده‌ها خشک‌تر می‌شود و هم نوع پوست‌ شان به گونه‌ای است که بوی عطر سریع از بین می‌رود.
مشکل اینجاست که استفادهاز عطر و ادکلن‌های قوی‌تر برای پوست‌های خشک سبب کهیر و آلرژی می‌شود و انتخاب مناسبی نیست.

تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت چیست ؟

ادوپرفیوم
اگر به‌خاطر مشکلاتی مثل آلرژی و میگرن رابطه‌ی خوبی با «پرفیوم‌ها» یا همان «عطرها» ندارید پیشنهاد ما به شما استفاده از«ادوپرفیوم» است. ادوپرفیوم‌ها به‌ خاطر میزان کمتر عصاره‌های روغنی (بین ۱۵ تا ۲۰ درصد) نسبت به عطرها سبک‌تر و ملایم‌تر هستند و هم تا حدود زیادی ماندگاری و دوام عطرها را دارند.
اگر از آن‌دسته افرادی هستید که دوست دارند در تمام طول روز بوی عطر بدهند پرفیوم و ادوپرفیوم مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای شما هستند.
ادوتویلت
«آب معطر» یا «ادوتویلت» به‌ خاطر درصد بالاتر الکل و میزان کمتر اسانس‌های روغنی که در ترکیب آنها استفاده شده حتی نسبت به ادوپرفیوم‌ها هم سبک‌ترند و بوی ملایم‌تری دارند.
از نظر تخصصی ادوتویلت‌ها از ادکلن‌ها غلیظ‌ تر هستند و از میان نت‌های سه‌گانه‌ی عطرها، در ساخت ادوتویلت‌ها روی نت ابتدایی تکیه شده است و به همین خاطر نسبت به عطرها دوام بسیار کمتری دارند (حدود سه تاچهار ساعت).
به‌خاطر سبک‌تر بودن ترکیب ادوتویلت نسبت به عطر و ادوپرفیوم به نظر می‌رسد که ادوتویلت‌ها انتخاب‌های مناسب‌تری برای محیط‌های کاری و جلسات رسمی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *